V současné době se využívají ve výuce aktivizující metody a strategie, které vedou žáky k zodpovědnosti za svou práci a přispívají k rozvíjení jejich klíčových kompetencí. Projektová výuka je jednou z moderních, netradičních a živých forem práce se žáky i v hodinách anglického jazyka, využitelná zejména na druhém stupni základních škol, kde se již předpokládá širší znalost jazyka, schopnost jednoduché konverzace, schopnost podání popisu, vyžádání jednoduché informace a schopnost domluvit se v běžných, každodenních situacích. Podporuje individuální aktivitu, tvořivost, vzájemnou komunikaci, zodpovědnost a schopnost začlenit daný problém do více různých oblastí.
Žáci v 7., 8., a 9. třídách v hodinách AJ připravili projekty na témata učiva probíraného v rámci výuky anglického jazyka. V 7. třídách to byla naše ČESKÁ REPUBLIKA. 8. třídy nás nechaly nahlédnout do BLÍZKÉ BUDOUCNOSTI, jejich plánů a snů a s 9. třídami jsme soutěžili o DOVOLENOU SNŮ. Žáci zpracovali daná témata formou velkých poutavých plakátů, využili počítačové techniky a samozřejmě svých znalostí v AJ, které pak předvedli ve své závěrečné prezentaci svým spolužákům a ohodnotili navzájem svou práci.