V květnu nás čekalo finále a uzavření celého projektu. Za podrobnější zmínku určitě stoji práce na e-knize. Aplikace, ve které jsme pracovali se jmenuje STORYJUMPER. Do formátu knihy si vložíte text na jednotlivé stránky, doplníte obrázky a namluvíte text. Naším úkolem byla právě mluvená část. Hlavním hrdinou příběhu byl pejsek Rino, který prožívá různá dobrodružství. Už teď si můžete koupit tuto e knihu za 3 libry na portálu STORYJUMPER. Ke knize jsme udělali i hru na zopakování slovní zásoby. Davidovi Šálkovi se podařil mástr štik, nad kterým žasli i středoškoláci z Turecka, kteří se účastnili tohoto projektu. David vytvořil regulérní hru, která dějem odpovídala příběhu a obrázky z ilustrací převedl do 3D prostředí počítačové hry.
Mgr. I. Jurčeková a Mgr. M. Gagová
Ke správnému fungování tohoto velkého týmu o 180 členech byla nutná dobrá komunikace a celkové řízení teamů. O řízení a koordinaci se starali hlavně učitelé prostřednictvím Teachers’Webinar. Ale i žáci museli komunikovat mezi sebou a domlouvat si postup mezi jednotlivými smíšenými skupinami. Studentské webináře i chat - vše probíhalo v angličtině. Smíšené teamy se skládaly z dětí z různých států různého věku. Tyto smíšené teamy pracovaly na tématu britské reálie, sport a jídlo. Na závěr projektu jsme nahráli společný pozdrav z České republiky pro Ázerbájdžán k jejích státnímu svátku.
Každý projekt je třeba zhodnotit, a to formou dotazníků pro žáky, i závěrečnou evaluací, kterou napsali za každou třídu vedoucí učitelé. Žáci obdrželi certifikát s mezinárodní platností, které mohou použít do svého portfolia u přijímacích zkoušek na SŠ.
Celkovým přínosem tohoto projektu byla především mezinárodní spolupráce s vrstevníky z různých evropských zemí. Kromě angličtiny, benefitem tohoto projektu bylo využití digitálních technologií jak pro výuku, tak i pro běžnou praxi. Žáci získali potřebné sebevědomí pro využití angličtiny v psané i mluvené podobě. Poznali, že práce v teamu, navíc mezinárodním, není jednoduchá, ale dokáží se do ní aktivně zapojit, rozdělit si role a být pro team spolehlivou oporou. Tato zkušenost bude zajisté důležitá pro jejích další profesní směřování.